Handelsbetingelser for Pooltech.dk

Virksomhedsoplysninger

Pooltech.dk ApS
Løgstørvej 80
8832 Skals
Danmark

Tlf.: +45 2445 0330
Mail: info@pooltech.dk

CVR: 30079841

Betaling:

Alle varekøb på Pooltech.dk betales med kredit- & betalingskort, eller mobilbetaling.

Vi modtager Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard & MobilePay betalinger. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, de har godkendt ved købet.

Bestilling:

Du kan bestille varer hos Pooltech.dk ved brug af vores webshop eller ved bestilling på e-mail eller telefon.

Alle priser er angivet i danske kroner inklusiv dansk moms.

Vi tager forbehold for udgåede varer, trykfejl, restordrer og leverandørsvigt.

Når man køber på vores webshop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

Levering:

Vi sender vores varer med GLS og Danske Fragtmænd.

Leveringstiden på tilbehørsprodukter/forbrugsartikler m.v. er som regel 3- 5 arbejdsdage.

Leveringstiden på større produkter som feks. Spabade, Bruse/dampkabiner, vildmarksbad m.v. er meget længere, da disse sendes fra fjernlager. Er du i tvivl omkring leveringstiden, bedes du kontakte os så vi kan afhøre vores producent/leverandør.

Såfremt levering ikke kan ske inden for overstående tidsangivelse, vil kunden blive kontaktet. Varer leveret med Danske Fragtmand leveres til første dør i stueetagen. Vi leverer varer til alle brofaste øer i Danmark. Varer leveres med Fragtmanden efter operatørens gældende regler.

Levering til ikke brofaste øer kan ske efter specialaftale. Kontakt os for gældende priser.

Levering med GLS:

Levering med GLS kan ske på følgende måde:

  • Privatlevering – Levering til privat adresse
  • Erhvervslevering – Levering til erhvervsadresse.
  • Pakkeshop levering – Levering til selvvalgt pakkeshop.

Vælges privat- eller erhvervslevering, og du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil GLS stille din pakke i én af nærmeste pakkeshops. Du vil modtage notifikationer via mail og/eller sms.

Levering med Danske Fragtmænd:

Levering med Danske Fragmænd kan ske på følgende måde:

  • Privatlevering – Levering til privat adresse.

VIGTIGT! Det er en forudsætning at du er hjemme på leveringstidspunktet. Det er derfor vigtigt at du tager stilling til om pakken kan stilles eller ej. Kan pakken ikke stilles, vil Danske Fragtmænd tage pakken retur til nærmeste depot, og du vil blive opkrævet et gebyr for genudsendelse.

Hvis pakken må stilles, bedes du skrive hvor i bemærkningsfeltet på betalingssiden.

Varemodtagelse:

Varemodtagelse sker ved kvittering på fragtbrevet. Såfremt de ikke er hjemme når fragtmanden ankommer, bedes de på forhånd have underrettet en anden, som kan modtage varen i deres sted.

Hvis fragtmanden skønner, at varen kan afsættes på forsvarlig vis i garage, gårdsplads mv. kan modtagelse også finde sted. Dette skal dog aftales skriftligt forud for levering. Du kan tilføje en leveringsbemærkning på checkout/betalingssiden. I modsat fald vil fragtmanden lægge en seddel i  kundens postkasse, hvor der henvises til nærmeste fragtcentral/posthus/pakkeshop, hvor varen kan afhentes.

Du bedes undersøge dine varer med det samme du modtager forsendelsen. Hvis der er synlige skader på forsendelsen, skal du notere det på fragtbrevet når du underskriver for modtagelsen. Hvis du konstaterer, at varen er beskadiget, skal du straks give os besked herom (se afsnit om reklamationer).

Har emballagen tegn på skade ved modtagelsen, kan pakken åbnes i overværelse af fragtmanden. Konstaterer kunden først skaden, efter pakken er åbnet, skal kunden straks henvende sig til det gældende fragtfirma og herefter til Pooltech ApS.

Fortrydelse- & returret:

Kunden hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt varen på en måde som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handels værdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Ved køb af varer på pooltech.dk kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur for at sikre varens fulde værdi.

Du bør endvidere sørge for at varen er forsvarligt indpakket når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvitteringen samt evt. pakke-/sporingsnummer.

Du 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af varen.

Returnering:

Kunder kan returnere deres varer såfremt:

a) Varen er defekt:
I tilfælde af at varen skulle være defekt fra fabrikken(fabriksfejl), skal du kontakte Pooltech ApS på enten mail eller telefon, inden varen sendes retur.

Varen sendes retur til:

Pooltech.dk ApS
Løgstørvej 80, Ulbjerg
8832 Skals

b) Kunden fortryder købet:
I tilfælde af fortrudt køb har du 14 dage til at meddele os, at købet er fortrudt, og herefter 14 dage til at sende varen retur. Varen skal være i original uåbnet emballage.

Varen sendes til:

PoolTech.dk ApS
Løgstørvej 80, Ulbjerg
8832 Skals

Når varen returneres, bedes pakken mærket med ordrenummeret fra den oprindelige leverance.

  • Varen skal fremstå i samme stand og mængde.
  • Ved fortrydelse af varekøb skal kunden selv betale returfragt.
  • Varer, der er specialfremstillet efter kundens ønske og specifikation kan IKKE returneres (Specialkøb).

Pooltech ApS refunderer alle betalinger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end standardleveringen fra pooltech.dk) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget varen.

Pooltech ApS gennemfører tilbagebetalingen mod samme betalingsmiddel som blev anvendt ved købet, med mindre andet er aftalt.

Bemærk at varer der sendes retur uden porto, pr. efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af Pooltech ApS.

Reklamation:

Som kunde hos Pooltech ApS har man reklamationsret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at kunden kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået ved normal brug af dette. Reklamation skal ske indenfor en rimelig tid efter der er konstateret fejl og mangler ved produktet.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, hånderingsfejl, modifikation eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamationer angående fejl og mangler skal meddeles til Pooltech ApS inden for rimelig tid efter varens modtagelse, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen.

Du bedes sende en mail omkring din reklamation til: reklamation@pooltech.dk.

Når du henvender dig omkring din reklamation bedes du oplyse os følgende:

  • Ordre-/fakturanummer.
  • Navn & telefonnummer.
  • Fejlen/defekten på produktet.
  • Evt. billeder af fejlen/defekten.

Vi behandler din reklamation hurtigst muligt fra modtagelse af denne.

Ansvar:

Pooltech tager forbehold for eventuelle fejl i tekst og priser, fejl i illustrationer/fotos, fejl i lagerbeholdninger, systemfejl, udsolgte & udgåede varer, restordrer, forsinkelser, kunders fejlbestillinger samt force majeure.

Kunden vil blive kontaktet personligt via enten mail eller telefonhenvendelse hvis overstående skulle ske.

Er der tvivl om vores forretningsbetingelser eller andet hos PoolTech ApS, er De altid velkommen til at kontakte os på info@pooltech.dk.